Dagen i stallet

Idag kom jag till stallet efter en riktigt seg dag i skolan. Lång och tråkig. Men, matteprovet gick bra och var ÖVER. Taggade om och fixade stallet med Robin.

Tog in Woody och gjorde iordning honom. Han hade en riktigt bad day idag. Var typ arg på mig. Eller på att han inte fick äta upp sin mat. Vi säger så😉

Han var fin och duktig när vi red iallafall. Jobbade honom ute bland grusvägar och gula löv. Myspys. Började självklart med att skritta fram och allt det, men sen fick han ta i genom att galoppera uppför flera backar i stor galopp. Både styrka och kondition. Jättebra för hästarna! 

Jag är så sjukt glad att jag har Woody. Han är verkligen en så otroligt fin häst. Både tränare, massör och andra säger det och jag om någon håller med.
Galet kär i min egen häst och allt han gör för mig. 
Vi ska fortsätta bygga oss starkare tillsammans nu. Även tävla mer är planen. 
Bra med rutinen och så. Lutar mot att det blir Tidaholm v. 45 och efter det får vi se vilka tävlingar som finns. Jag vill inte stressa, men ha tydliga mål. Vi som ekipage ska inte ha press på oss, men liksom rimliga krav. 

Jag ska inte ställa av honom på vintervila iallafall. Det skulle han aldrig klara och det är inte snällt mot honom heller. Däremot får han mikropauser och perioder utan hoppning. Det räcker gott och väl, enligt honom själv😉

Efter min idé med träning igår kände jag mug trött i kroppen idag, skippade gymmet för det. Blir plugg nu istället och sen Sleep.

Även ett stort tack till er för att ni är schyssta och kommenterar bra saker. Glädjer mig att ha kloka läsare. Både unga och vuxna!





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0