Woody felfri

IDAG NOLLADE VI BÅDA KLASSERNA! 
 
Sjukt härlig känsla att gå in och dubbelnolla i båda klasserna. Haft en bra feeling sistone och det lönar sig nu. Allt hårt arbete man lägger ned och alla kvällar man offrar med friends- lönar sig alltid i slutändan. 
Första klassen: Egentligen var det mesta bra. Hade lite för dåligt tryck i galoppen men utöver det satte jag ALLA distanser som jag hade tänkt rida på. Tyder på att LD gör vi som en promenad i parken. LC är det som gäller nu- inget annat. 
Iallafall, efter den första klassen ställde vi in Woody i transporten. Var lååångt emellan mina starter. Mellan 3-4 timmar. Segt. Utöver det vill jag hylla klubben och alla fantastiska funktionärer. Ett otroligt bra jobb. Hatten av! 
Red fram till andra klassen med en ännu bättre känsla. Satte upp en bättre grundgalopp på framhoppningen och Woody hoppade som en på miljonen där. Har ibland en sådär känsla på framhoppningen men brukar inte lägga så stor vikt vid det. Jag vet att när vi kommer in på banan vet han att det är tävling och han vet sin uppgift. Otroligt viktigt hos en duktig hopphäst tycker jag, att dem vet vad som begärs av dem. 
Alright, back till där  jag var... Känslan på framhoppningen var inte så till andra rundan. 
Kommer in på banan. Hoppar 1:an jättefint. Bra galopp från start. Fick typ korsgalopp efter ettan och fokuserade på att rätta till det. Lägger han stort på 2:an och får sitta tillbaka lite för att få koll på allt igen. La in ett extra språng där mot vad som var tänkt. Inget att göra, blev bra ändå. 
Hoppade 4,5, 6:an klockrent. 
Sen 7:an och 8:an la jag han lite nära. Resten av hindrerna var inga störr problem, kunde stöttat upp honom bättre på något men annars helt okej. Nöjd med rundan i stora hela. Woody var verkligen 100 % felfri hela dagen. galet fin. 
Jag själv kan bättre, men tycker ändå att det är på LC vi ska vara nu. LB är ett mål till sommaren och sålänge vi är ute och tävlar nu kommer resultaten komma. Taggad på framtiden och att utvecklas. Både själv och tillsammans med Woody. En sak är säker iallafall, jag älskar min häst!
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0