Hår och hud rutin

På senaste har jag blivit sjukt noggran med vad jag använder för produkter både till hår och hud. 
Använder aaaaldrig grejer från ICA längre som bara är tvål typ. 
Nepp, never.
Så fort jag inte ska iväg på något går jag osminkad och låter huden andas. 
Sånna saker. 
Ska visa er lite, alright
 
HUD: 
 
Rengör alltid morgon kväll och käkar nästan aldrig choklad längre. 
Blivit sjukt stor skillnad. 
Börjar med marie kay för att bara tvätta av sminket eller bara rengöra det värsta. 
 
Sen använder jag en serie jag fick tipsat av på apoteket. 
Jättebra och håller huden fresh. 
Först ansiktstvätten, aniktsvatten och smörjer med den lilla tuben. Tips!
 
HÅR:
 
Duschar med BRA schampoo från frisören eller märken som man vet är bra. 
Där kan man ju börja. 
Förstör så mycket om man börjar där. 
Balsam eller inpackning, samma. BRA produkter.

Sen när jag duschat använder jag den här för att borsta igenom utan att håret går av. Gör håret lent och fint. 
 Sen använder jag två oljor i håret. Hitta bara bild på den ena, men den är sjukt bra.
Köpt hos frisören! 
 

Annars är jag noga med att alltid anänvda värmeskydd om jag använder värme på håret och bara vara försiktig. 
Jag är ju alltid i stallet till exempel. 
Har det mycket uppsatt etc..
Så försöker ha det utsläppt så mycket som möjligt och använda sånna snoddar utan knipps. Ser typ ut som en telefonsladd;-) 
 
Sen är inte jag någon expert någonstans. Men bara att jag börjat använda bra grejer och ta hand om huden och håret har gjort sjukt stor skillnad. Så, lite tips från moi to u!
 
 
( Alla bilder lånade från google) 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0