Meeting

Godmorgon! Jag är uppe med tuppen och Frida sover fortfarande. Så skönt för henne att kunna göra det för att sen kunna fokusera. 

Ikväll startar vi ca 20, så det är en lång dag först och sen ska man kunna prestera ihop med hästen såpass sent. Då är det en självklarhet för mig att hjälpa till så mycket jag kan. Om det som idag gäller att hon får sova en halvtimme eller timme extra, tvekar jag inte en sekund på det. 

Tänkte berätta lite om hur det går till på ett Meeting. Kan börja med att säga att alla sköter sina hästar själva, alla fordringar med mera... Därför är jag uppe ganska tidigt för att fodra, trots att vår start inte är förrens ikväll. Det beror mest på att man ska försöka hålla hästens rutiner så bra som möjligt. Utöver det sover dem flesta i sina lastbilar och det är hur mysigt som helst. Man har sina grejer i sadelskåp och pratar med folk som har samma intresse mellan klasserna. Sjukt inspirerande att få vara här, komma in i den bubblan och lite ta på atmosfären. Sen är det tufft. Det ska man inte säga annat. Nu har vi ändå "bara" med oss en häst. Finns dem som åker med betydligt fler och vissa startar 3 hästar utdelat på 25 starter. Många tycker nog att det är en otrolig press och stress att vara i den här bubblan, men jag älskar det. 
På vägen kanske man inte vunnit 398743828 olika klasser. Men jag är helt säker på att man växer otroligt mycket som människa och nånstans är det det som räknas. Och att man ska ha kul.



Idag har jag också haft Woody i ett år. Kommer ihåg när vi hämtade honom. Shit asså, ett år sen. Mitt hjärta<3 






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0