Jag tror inte skolan passar alla

Godmorgon hjärtan. Jag sitter och dricker te nu, halsen börjat göra ont... Kul, not.
MEN det är måndag och ny vecka. Nya möjligheter att toppa förra veckan och även en ny chans att komma tillbaka efter höstlovet och plugga upp sina betyg. 
Kom ihåg att du väljer hur du vill att din framtid ska se ut. Nu kanske skolan är det tråkigaste du vet, men att bara vara med på lektionerna, anteckna och skriva dem viktiga uppgifterna ger dig mycket gratis. Jag är ibland lite tveksam på skolan. Framförallt eftersom jag inte vill jobba med att sitta på ett kontor och räkna hela dagarna liksom. 
Jag blir mer like "alla stora idrottare var inte dem som presterade bäst i skolan". 
Jag tror fortfarande inte att skolan passar alla och där har Sverige ett stort steg kvar. 
Men sålänge är det viktigt att ha godkända betyg i alla ämnen. Fine, just den uppgiften du gör på mattelektionen idag kanske du aldrig kommer använda sen men sammanhanget kanske kommer igen. Och om du söker till ett gymnasium du vill inte dem se att du skolkat eller inte brytt dig? Det tyder bara på att man är lat. Istället vill dem se att du är driven och klarat av skolan BRA. 
Helt övertygad om att skolan är bra egentligen, handlar bara om inställning.

Nu rockar vi måndag. Jag ska ringa 2 personer och tala om för dem hur mycket jag saknar dem. Hoppas ni gör detsamma! 

(null)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0